גבעות גן לאומי שימרון

כלניות, רקפות והמון עיריות. איזור מצוין לטיולים רגליים ולפקניקים. אפשר לעלות לתצפית על עמק יזרעאל. לבקר בבית הקברות של נהלל שלמרגלות התל, בו קבורים אישים כמו: משה דיין,  אילן רמון האסטרונאוט הראשון של ישראל ז”ל.

הגעה: הגישה לשמורה מכביש הגישה לישוב תמרת, כ 100 מטר צפונית למסעף מכביש 75.

שמורת אלוני אבא

הגעה: בין בית לחם הגלילית לישוב אלוני אבא, כביש 7513.

חורשת האורנים והרקפות בקיבוץ שריד

רבבות רקפות עטורות עלים בשרניים, מרימות ראש ומציפות את חורשת האורנים .

הגעה: חורשת אורנים לצד כביש 73, מול הכניסה לקיבוץ שריד.

הר הגלבוע

אירוס הגלבוע. שביל הר ברקן ושביל האירוסים מציעים מסלול מעגלי של בין 1-1.5 ק”מ , שמתאים לכל.

הגעה: ניתן להגיע משלושה כיוונים: מצפון- דרך צומת בית-אלפא. ממערבדרך צומת נורית. מדרום- דרך צומת רוויה.

נחל השופט

מכיוון יקנעם אל רמות מנשה.מגבעת משעול. פריחה מרהיבה של כלניות, רקפות עיריות עריוני צהוב ועוד.

הגעה: ברכב פרטי לחניון חרובים בנחל השופט ליד יקנעם המושבה.

רמת מנשה ליד קיבוץ גלעד

רקפות לצד כלניות. כאשר עולים בשביל המוסדר לתוככי החורשה, נגלה שדה ורוד ומרהיב של אלפי רקפות. במקום מתקנים לנוחות המטיילים שילוט והסבר על הרקפות.

הגעה: כביש 672 מצומת אלייקים לכיוון קיבוץ גלעד. שילוט ברור לאורך כל הדרך.

גבעת המורה

תורמוסים וכלניות בשיפוליו הדרומיים של גבעת המורה מדרום לישוב נעורה. יש גישה נוחה לרכב ומקומות לפיקניק.

הגעה: כביש716, היוצא מכביש 65 ופונה דרומה אל תמרה, נעורה ועין חרוד. אם מגיעים מכביש71 פונים שמאלה בצומת יששכר וחולךפים על עין חרוד איחוד וגם על הכניסה לישובים רמת צבי ומולדת. ממשיכים עד תחנת הדלק.